dinsdag 4 september 2012

Flower Power Cupcakes


 
 
Tijd voor cupcakes! En dit keer ben ik zeer tevreden over het resultaat. Wil je zien wat ik maakte en hoe ik ze maakte, kijk dan snel verder.
 

Allereerst maakte ik deze paddenstoel-achtige cupcake met lichtblauwe fondant en roze marsepijn, de toefjes maakte ik met de botercrème van dr. Oetker. Bij de botercrème van dr. Oetker zitten 4 verschillende spuitmondjes. Een erg simpele cupcake dus.
 
Van de volgende cupcake maakte ik er voor het gemak 2. Weer gebruikte ik de baby blauwe fondant als basis. Daarna maakte ik een dikke toef botercrème bovenop en plaatste daar suikerhartjes in.  
 
 
Op onderstaande cupcake maakte ik een vlinder. Ik had een leuk idee gezien om een vlinder te maken, maar dit kan nog verbeterd worden. Hier gebruikte ik witte rolfondant als basis en de blauwe rolfondant en roze marsepein voor de vlinder. De oogjes heb ik gemaakt met een eetbare zwarte stift.
 
 
De volgende cupcake past helemaal in het thema flower power. Dit keer heb ik met een bloemen-uitsteker marsepeinen bloemetjes gemaakt en drukte ik er een zilveren parel in. Deze zilveren parels zijn ook van dr. Oetker en zijn zacht, je hoeft dus niet bang te zijn dat je je tanden erop breekt.
 
 
De volgende is ook vrij simpel te maken en vereist totaal geen talent. Een blauwe basis gedecoreerd met witte botercrème en een zilveren parel, bestrooid met lichtroze suiker.
 
 
Dan de laatste en mooiste die ik maakte. Blauwe en roze hartjes met daarin een zachte zilveren parel. In het midden zoete botercrème. Dat wordt lekker smullen!
 
 
En hier nog een keer allemaal bij elkaar.
 
 
En nu ga ik bedenken wie ik ga verrassen met een super schattige en lekkere cupcake. Het is te veel om allemaal zelf op te eten en het is leuk om er iemand mee te verrassen! Welke vindt jij er het lekkerst uit zien?

1 opmerking: